افکت گیتار چیست؟

guitar-effect

افکت گیتار چیست؟

همانطور که از نام این محصول مشخص است، وظیفه افکت گیتار ایجاد تغییرات بر روی سیگنال صدای خروجی از گیتار است. افکت ها در انواع مختلفی مانند پدال یونیت یا مولتی (یا مالتی) افکت یا Rack و ....به بازار عرضه می شوند و هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. در این مقاله به معرفی انواع افکت گیتار پرداخته و با کاربرد هر یک از آنها آشنا می شویم.

در بازار انواع افکت های گیتار با کاربرد های مختلفی وجود دارد. برخی از آنها صدای گیتار شما را تغییر میدهند، بعضی روی صدای گیتار شما صدایی را می افزایند، تاثیر برخی از آنها بر روی صدا بسیار چشمگیر و واضح است و برخی دیگر تاثیر مشهودی بر روی صدا نمی گذارند ولی نبود آنها در صدای نهایی گیتار مشهود است.

اکثر پدال های تولید شده همانطور که گفته شد به دو دسته عمده پدال های یونیت و مولتی تقسیم بندی می شوند. تفاوت بین این دو آن است که پدال های یونیت همانطور که از نامشان مشخص هست تنها یک کار انجام می دهند و یک نوع افکت را تولید می کنند در حالی که مالتی افکت ها که عمدتا از سیستم های شبیه سازی استفاده می نمایند صدای این افکت ها را شبیه سازی نموده و میتوانند تعداد زیادی از این افکت ها را در غالب Preset ارائه دهند.

* برای مشاهده طرز کار و شنیدن صدای افکت های زیر بر روی عکس ها کلیک کنید*

افکت های گیتار عبارتند از:

Distortion

Behringer-HD300(1)-800x800.jpg

این افکت بهترین نوع افکت برای معرفی در ابتدای امر هست چرا که تاثیر بسیار مشهودی بر روی صدای گیتار می گذارد و شما حتما تا به حال صدای آنرا شنیده اید. اصطلاح پدال دیستورشن–(Distortion Pedal) به عنوان نام مجموعه ای از 3 نوع افکت مختلف به کار می رود. پدال های دیستورشن در سه نوع Distortion – Over Drive – Fuzz موجود هستند که تمام آنها سیگنال گیتار را به اصطلاح دیستورت می کنند. صدای دیستورشن صدایی قوی و سنگین است که دارای ساستینی زیاد و جنس صدای خشنی است.شدت آن به حدی است که معمولا صدای اصلی گیتار را می پوشاند.

Over Drive

OverDrive

پدال Over Drive هم تاثیری شدید و قدرتمند بر روی صدای گیتار شما ایجاد می کند ولی بخش بیشتری از صدای اصلی گیتار شما قابل شنیدن هست. این خصوصیت پدال Over Drive باعث می شود صدای طبیعی گیتار شما نیز شنیده شود. این پدال به صورت نرم تر از Distortion صدای گیتار را تقویت می کند و نتیجه کار صدایی دیستورت اما نه به سنگینی یا به اصطلاح Heavy بودن دیستورشن است. از این پدال بیشتر در سبک های کلاسیک راک و بلوز استفاده می شود، اما موارد استفاده از آن آنقدر زیاد است که بر روی پدال بورد اکثر گیتاریست های دنیا وجود دارد.

Fuzz

SF300

Fuzz شدید ترین نوع دیستورشن را بر روی گیتار شما اعمال می کند. اگر بخواهیم تاثیر آنرا با کلمات بیان کنیم باید بگوییم تاثیر آن به شکلی است که انگار آمپلی فایر شما را به نقطه انفجار نزدیک می کند. این افکت صدای دیستورشن بم و بسیار سنگینی را بر روی گیتار شما تولید می کند به حدی که صدای خام گیتار اصلا قابل شنیدن نخواهد بود. با تمام این تفاسیر نوع صدای خروجی از فاز به تنظیماتی که شما بر روی آن اعمال می کنید بستگی دارد. شما با انجام تنظیمات مختلف می توانید یک صدای دیستورشن بسیار سنگین از آن بگیرید یا به عنوان یک Dist خفیف از جنس فاز از آن استفاده کنید.

اگر بخواهیم دسته بندی پدال های دیستورشن را بر اساس میزان Distortion و شدت اشباع آنها انجام دهیم نمودار زیر را خواهیم داشت:

Over Drive----> Distortion----> Fuzz

Wah

wah

این نوع افکت با ایجاد تغییراتی بر روی صدای گیتار آنرا شبیه به صدای Wah- Wah می کند. این پدال که به تغییر شدت حساس است کنترل بسیار خوبی را برای شما ایجاد می کند. شما با تغییر زاویه این پدال به وسیله پا می توانید مقدار آنرا تغییر دهید و به این نوع صدای نوازندگی خود را رنگ آمیزی کنید.

Delay


Delay

کار این پدال دقیق از روی اسمش مشخص است! ایجاد تاخیر کردن.نحوه کار این پدال بدین صورت است که صدای خروجی گیتار شما را با تاخیر پخش می کند. با توجه به تنظیماتی که شما بر روی آن اعمال می کنید بخشی از صدا را پخش کرده و دو باره همان بخش از صدا را با تاخیر پخش می کند که این باعث می شود شما صدا را با تکرار بشنوید. این پدال به شما اجازه می دهد که مدت Delay را تنظیم کنید. پدال های دیجیتال می توانند مدت بیشتری Delay را انجام دهند اما برخی افراد معتقدند نمونه های آنالوگ Delay اصیل تری تولید می کنند. پدال های Delay برای تجربه کردن انواع مختلف فضا سازی می توانند استفاده شوند و تاثیر زیادی بر روی صدا بگذارند همچنین می توانند به عنوان یک افکت نامحسوس نیز تنظیم شوند.

Chorus

after-glow

تاثیر افکت Chorus به این گونه است که انگار صد ها نوازنده گیتار با اندکی تفاوت زمانی با شما و همانند شما می نوازند. این افکت همچنین یک نویز متحرک نیز به صدای شما می افزاید. صدای نهایی صدایی ضخیم خواهد بود چرا  که خاصیت افکت Chorus چنین صدایی است.

Flanger

FlangerCore

افکت Flanger اگر چه کاربردی مشابه افکت Chorus دارد ولی تاثیر آن بر روی صدای گیتار مشهود تر است. این افکت صدایی شبیه Whoosh بر روی صدای گیتار شما تولید می کند. اکثر کسانی که صدای افکت flanger را شنیده اند بر این عقیده هستند که صدایی شبیه به پرواز هواپیما ایجاد می کند. بر خلاف افکت Chorus، این افکت، صدایی شبیه همنوازی 100 گیتاریست با شما ایجاد نمیکند اما کماکان به ضخامت صدای گیتار شما می افزاید.

Phaser

Phaser

این افکت نیز مشابه افکت های Chorus و Flanger می باشد با این تفاوت که صدای موج مانندی برروی صدای گیتار شما ایجاد می کند. این صدا با تاثیر گذاری این افکت بر روی نقاط بالا و پایین موج های سیگنال اصلی گیتار شما ایجاد می شود. شما می توانید این بالا و پایین ها را با کنترل موجود بر روی پدال Phaser تغییر دهید. افکت Phaser تاثیر نه چندان مشهودی مثل اجرای همزمان چند گیتاریست با شما را نیز می تواند تولید کند که از این بابت تا حدی شبیه به افکت Chorus است.

Tremolo

Behringer-UT300

افکت Tremolo مشابه این است که شما پس از نواختن نت با گیتار، سریعا Volume گیتار را بالا و پایین ببرید. تاثیر این افکت به صورت شدید و مصنوعی نیست بلکه افکتی شبیه لنگ راه رفتن و تلو تلو خوردن را به گیتار شما می افزاید. کنترل هایی که بر روی افکت Tremolo وجود دارند تعیین می کنند که تا چه میزان Volume باز بسته شود و این باز و بسته شدن با چه سرعتی انجام پذیرد. تاثیر این این افکت چندان از افکت های Chorus ، Flanger و Phaser دور نیست ولی حالت منحصر به فرد خود را دارد.

Looper

Looper

افکت Looper تاثیری بر روی صدای گیتار شما نمی گذارد ولی افکتی کاربردی است. این افکت به شما اجازه میدهد بخشی از گیتار آهنگ خود را نواخته و با آن ضبط کنید سپس آنرا پخش نموده و به عنوان Backing Track از آن استفاده کنید. ایده استفاده از چنین پدالی زمانی کاربردی می شود که در آهنگ دو یا چند بخش وجود دارد که گیتاریست ها به صورت همزمان می نوازند اما در هنگام اجرای زنده آن فقط یک گیتاریست وجود دارد. این پدال خلا ناشی از نبود سایر گیتاریست ها را پر میکند.

طریقه استفاده از looper به شرح زیر است:

پدال را بزنید و ریتم یا ریف را بنوازید.
پدال را بزنید این بار پدال شروع به نواختن و تکرار ریتم شما می کند بدون اینکه شما بنوازید.
حالا قسمت Lead یا Solo یا هر پارت دیگر را بر روی ریتم ضبط شده بنوازید.
پدال را دوباره بزنید تا صدای ریتم گیتار متوقف شود.

اکثر پدال های لوپ قابلیت ضبط کردن چند لایه بر روی هم را نیز دارند.

پدال لوپ بیشتر برای گیتاریست های اجرای زنده مناسب است اما برای هر نوازنده ای می تواند تجربه ای لذت بخش باشد.

Reverb

reverb

اکثر آمپلیفایرها با reverb نصب شده به بازار عرضه می شوند، اما مشکل این است که ریورب آنها چندان خوب نیست. Reverb از دسته افکت های Echo محسوب می شود. یک پدال reverb میتواند ریورب های متفاوت در فضا های متفاوت برای شما تولید کند. یک پدال ریورب خوب از یک پژواک (Echo) ساده و کوچک تا یک پژواک عمیق با فضا سازی حجیم را می تواند برای شما ایجاد کند به گونه ای که انگار در یک غار بزرگ می نوازید.

Compressor

compressor

تاثیر افکت های کمپرسور بر روی صدای شما در رنگ و نوع صدا نیست. بلکه با ایجاد تغییرات در داینامیک صدای شما باعث می شوند صدای نوازندگی شما حرفه ای تر شود. Compressor شدت صدای خروجی گیتار (Volume) را یکدست می نماید و با تعیین محدوده شدت آن باعث می شود که صدای خروجی از حدی مشخص بالا تر نرود. از افکت های Compressor هم در اجرای زنده و هم در ضبط استودیویی استفاده می شود. اکثر افکت های کمپرسور Sustainer نیز هستند یعنی باعث می شوند صدای نت گیتار شما مدت طولانی تری شنیده شود.

Volume

volume

گاهی اوقات دکمه volume گیتار شما برای تنظیم شدت صدای آن زیاد کاربردی نیست. به هر حال گیتار، سازی است که برای نواختن آن به هر دو دست احتیاج دارید. به این دلیل پدال Volume ساخته شده است. این پدال ها به شما اجازه می دهند بدون استفاده از دست و تنها با فشار دادن پدال با پا ، ولوم گیتار خود را تنظیم کنید. پدال کنترل ولوم کاربردهای متفاوتی مثل ایجاد Fade in/Out – Volume Swells و یا فقط تنظیم صدای گیتار در میانه آهنگ دارند. Volume پدال ها ابزار چندان پیچیده ای نیستند، بعضی از آنها حتی به برق هم نیاز ندارند.

Octave

octaver

اول از همه باید بدانیم که اکتاو در موسیقی چیست. اکتاو صدای یک نت واحد در کوک بالا یا پایین است. یعنی فرکانس یک نت را باید دو برابر کنیم تا صدای اکتاو بالای آنرا بدهد. برای درک این موضوع بر روی گیتار سیم دستباز E را بنوازید، حالا فرت 12 همان سیم را گرفته دوباره بنوازید. این دو نت دقیقا اکتاو همدیگر هستند و در واقع یک اکتاو با هم اختلاف دارند. همانطور که میبینید یک اکتاو 12 نیم پرده است.
پدال اکتاو دقیقا صدای نت را یک یا دو اکتاو بالاتر یا پایین تر اجرا می کند. با تنظیم این پدال می توانید حتی صدای نت و اکتاوش را به صورت همزمان بشنوید که به شما صدایی پر حجم و گاها مناسب برای رنگ آمیزی مد نظرتان میدهد.

Noise Gate

noise-gate

اگر شما تعدادی پدال را به هم متصل کرده اید، حتی اگر تمام آنها واقعا True Bypass باشند شما باز هم مقداری نویز خواهید داشت. این نویز معمولا حالت وز وز (Buzz) یا هام (Hum) خواهد داشت. نویز در وضعیتی که شما حتی چیزی نمی نوازید و باید سکوت کامل داشته باشید نیز وجود دارد و شنیده می شود. پس شما باید چه کنید که آمپ شما صدای لانه زنبور ندهد؟ جواب : Noise gate. این پدال تمام نویز را هنگامی که شما نمی نوازید قطع می کند. در واقع Noise Gate ، نویز را از بین نمیبرد بلکه آنرا پنهان می کند.

EQ

eq

پدال EQ به شما اجازه می دهد که فرکانس های Bass، Treble و Mid را به دلخواه خود تنظیم کنید. در حالی که بسیاری از آمپلیفایر ها نیز دارای EQ هستند، اما این پدال EQ (اکولایزر) هست که با دارا بودن تعداد بیشتری باند (حدود 7 لاین) به شما اجازه تنظیمات دقیق تری می دهد. گیتاریست های حرفه ای که دقیقا می دانند چه نوع تنظیماتی را بر روی صدای گیتار خود اعمال کنند از استفاده کنندگان این پدال ها هستند.

Acoustic

acoustic

پدال Acoustic به شما کمک می کند که صدای گیتار الکتریک خود را بسیار به صدای گیتار آکوستیک نزدیک کنید. معمولا در اجرا های زنده ای که نیاز به تغییر ناگهانی صدای گیتار الکتریک به صدای گیتار آکوستیک هست این پدال کاربرد دارد.

Tuner

tuner

کار این پدال همانطور که از نامش پیداست نشان دادن کوک گیتار است. تیونر به صورت های دیگری نیز وجود دارد اما گیتاریست هایی که در اجرای زنده معمولا در بین آهنگ ها گیتار خود را کوک مجدد می کنند می توانند با خیال راحت و بدون اینکه صدای گیتار آنها از امپ پخش شود این کار را انجام دهند. بعضی از تیونر ها جدای از نشان دادن نت های استاندارد برای گیتار، حالت های مختلف کوک (Alternate Tuning) را هم برای نوازنده به نمایش می گذارند. پدال تیونر تاثیری بر روی صدای گیتار نمی گذارد ولی وجود آن کاملا ضروری است.

Boost

booster

وظیفه پدال Boost تقویت صدای گیتار شما قبل از اینکه به پری امپ آمپلیفایر برسد است. در نتیجه Gain کمتری از آمپ شما نیاز است تا یک دیستورشن خوب به شما ارائه دهد. استفاده از پدال Boost باعث می شود با Gain کم همچنان گیتار شما Dist قدرتمند داشته باشد. پدال Boost می تواند استفاده های گوناگونی داشته باشد. برخی نوازندگان فقط به هنگام سولو نوازی آنرا روشن می کنند تا به عنوان تقویت Volume از آن استفاده کرده و صدای سولو از صدای پس زمینه بیشتر شود. برخی دیگر در طول آهنگ هموازه آن را روشن می گذارند تا صدای گرم و تقویت شده داشته باشند بدون اینکه صدای آنها در اثر زیاد شدن ولوم کثیف شود.

مولتی افکت:

g5n

مولتی یا مالتی افکت ها عموما از سیستم شبیه سازی صدای افکت های فوق و یا امپ های مختلف استفاده می کنند. مزیت استفاده از مولتی افکت ها این است که تعداد زیادی افکت مختلف را در جعبه ای کوچک برای شما جا می دهند. همچنین تعویض سریع تنظیمات (Preset) بر روی مجموعه ای از افکت های یونیت تقریبا غیر ممکن است در حالی که مولتی افکت این امر را به راحتی امکان پذیر می سازد. مزیت دیگر مولتی افکت ها قیمت بسیار پایین آنهاست. اگر شما بخواهید تمامی یا حتی نیمی از افکت های داخل مولتی افکت را به صورت پدال یونیت تهیه کنید هزینه چند ده برابری باید بپردازید. مزیت دیگر مولتی افکت ها مخصوصا در نسل های جدید قابلیت آپدیت و به اشتراک گذاری صدا ها از طریق اینترنت می باشد. با تمام این اوصاف برخی نوازندگان ترجیح می دهند از پدال های یونیت استفاده نمایند چرا که اعتقاد دارند صدای اصیل و واقعی تری نسبت به نمونه های شبیه سازی شده در مالتی افکت تولید می کنند.


برای مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید.
تماس از طریق تلگرام: tlg sazforooshsupport@
شماره تماس: 66751234-021
همراه: 09125858975 (تماس در وقت اداری)

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:



Guitar Effect buying guide

There are a ton of different guitar pedals out there. All of which can create different noises or manipulate your sound in one way or another. Some make incredibly obvious differences, others are more subtle, but can add a polish to your overall sound.If you're looking for the best pedals for beginners you should check out our Caline pedals. They're incredibly good value - read through the descriptions to give you a rough idea of what they're like.

Here I'm going to look at all of the different kinds of pedal available on the market. Hopefully this will help act as an effects pedal guide to beginners who are looking to buy their first pedal, and just don't know where to start. We'll look at the name of the effect, what it does, and an example of the pedal (mostly Boss and MXR pedals as they're probably the best known). Oh, and I won't be looking at any of the niche boutique pedals; that would take ages!I'll leave out most of the technical details because it can get quite complicated and start requiring a basic knowledge of electronics. It also starts to get a bit jargony.

Distortion

It's best to start with the most obvious pedal, one you've probably heard of already. Distortion! The term “distortion pedal” is actually used quite a bit as an umbrella term to refer to 3 different types of pedals.Although it's not really wrong to do this (they all distort the signal of the guitar) I'm going to be a little bit more specific and split the group up into 3 types – distortion, overdrive and fuzz (these second two are discussed below).Distortion is can be quit a heavy, obvious effect which provides a good amount of sustain & crunch to your sound. Because it heavily distorts the sound, it can sometimes hide the actual tone of the guitar.However you can still hear the original tone of your guitar and amp in there somewhere. It just makes everything sound much more aggressive.

Overdrive

An overdrive pedal still distorts your sound, and gives it an extra punch, but it's great at keeping more of the sound of your amplifier & guitar intact. So it sounds a little bit more natural.It drives or “pushes” your amplifier more subtly than a distortion pedal so it doesn't sound too heavy or overpowering. Yet it still gives you that beefy, thicker sound.It's often used in classic rock and blues but is a versatile pedal which is on the pedal board of millions of guitarists around the world.

Fuzz

Fuzz is the most extreme of the distortion effects and kind of sounds like it's pushing your amplifier to breaking point. It provides a bass heavy and noisy guitar tone and means that it's very hard to hear any of your original guitar tone.However it's still a very diverse pedal depending on how you use it. It can be used to create very heavy attacking sounds, or add more of a discrete buzz which isn't too overpowering.Remember that these definitions are usually subjective. But a general way to look at the three pedals would be this:The different pedals are differentiated by the amount of the distortion / saturation they provide. Overdrive has the least, fuzz has the most, and distortion is somewhere in the middle.Overdrive------->Distortion----------->Fuzz

It's best to experiment with these pedal to find out what you like the sound of the most.

Wah

A wah pedal, you'd never guess, makes a “Wah” noise. Go ahead and say it (but make sure you're alone first or you'll look crazy). You'll notice that when you say wah your lips start close together as if you're whistling and then expand until your mouth is open. This is exactly what a wah pedal does to your guitar signal.But instead of using your mouth to control the amount of wah, you use a foot pedal. The more more you press down, the more obvious the wah sound is.This lets you manipulate and emphasise parts of your sound. It's especially good during solos.

Delay

Delay is another effect which does what it says on the tin. It delays your signal by a varying amount and then plays it back. This creates a doubling effect. The pedal will let you define how long the delay is.Digital pedals can usually delay for longer, but some people think that these digital pedals don't sound as good as analogue alternatives. Delay pedals are great for creating experimental effects and sounds, but can be subtle too.

Chorus

The chours effect sounds like hundreds of different guitarists playing what you are, but very slightly out of time. The effect also creates a mild wobble type noise.Overall the sound sound rich, full and thick because of the chorus effect.It can be used effectively both as a subtle effect or a more obvious experimental effect.

Flanger

Flanger is very similar to chorus, however it can provide a little bit more of an obvious effect.It's got more of a wooshing sound which goes up in pitch and then down again. People often say it sounds like a plane flying past.Unlike the chorus effect it doesn't sound like there are hundreds of guitarists copying your sound, but still can thicken your tone up

Phaser

Again the phaser pedal is similar to the flanger and chorus effects. It creates a sweeping sound by creating peaks and troughs in your guitar tone. You can alter the height of these peaks and troughs by manipulating the controls on the pedal.The phaser also adds a similar, but not as obvious, effect to the guitar tone as the chorus. So it sounds like there are a few guitarists playing the same as you.

Tremolo

Tremolo sounds like your volume is being turned up and down very quickly after you play a note. However the sounds gets blended together nicely so it doesn't sound too obvious or out of place. Essentially it proves a nice wobble sound.The controls on the pedal control how big this volume change is, and how quickly it occurs. It's not too far away from the phaser, flanger and chorus pedals, but still sounds unique when compared to them.

Looper

The looper pedal is more of a utility pedal. It doesn't add an actual effect, but it lets you record a segment of guitar which will then be played back through your amp. The idea is that live guitarists would use this when there are two guitar parts, but only one guitarist. So the process would look like this:Hit the pedal and play the rhythm riff.
Hit the pedal again, the riff plays over and over without input from you.
You then can play the lead part over the rhythm.
Hit the pedal again to stop the loop and go into the next part of the song.
A looper pedal is mostly for live guitarists, but it can be cool for anyone to experiment with.

Reverb

Many amplifiers come with reverb already installed, the problem is, it's not always that good. Essentially reverb is an echo, and a reverb pedal can provide you with a few different atmospheric reverb sounds.A good reverb pedal can range from adding just a slight echo, to making it sound like you're in a massive cave. It adds a large amount of atmospheric depth to your sound and can complement other effects .It sounds especially good with a clean, undistorted tone.

Compressor

Compressors aren't exactly the most exciting pedal, but what they are good at is evening out your sound and making you sound more professional.It normalises the volume of your guitar, so if you pick a string lightly, and then heavily, it should sound the same.They're often used for live playing or in recording. Additionally most compressors also have the ability to sustain notes (which means make them last longer).

Volume

Sometimes it's not always possible to use the volume control on your guitar; you need two hands to play the guitar after all. For that reason we have volume pedals. They let you alter the volume of the guitar simply by using a foot pressure pedal.You may want to do this for several reasons – fade outs / ins, volume swells, or just adjusting your volume mid song.They're not a complex pedal; many don't even need powering.

Octave

First we need to know what an octave is. An octave is the distance between one musical note played at a higher or lower pitch. To hear this on your guitar play the open E string. Now play the 12th fret on the E string. You can hear that it's the same note. That's an octave simply because there are 12 semitones in an octave.An octave pedal automatically plays the current note you're playing up or down one octave. So it's like playing fret 0 and fret 12 at the same time. This makes a really thick & full sound when used with single notes. These pedals can be made to make some very unusual sounds.

Noise Gate

If you've got quite a few pedals, even if they're true bypass, you're going to get some unwanted noise. This will usually be in the form of a buzz or hum and will be especially noticeable when you're not playing anything; when everything should be quiet.So how do you stop your amp sounding like it has a bees nest inside? A noise gate. It simply cuts off all sound going into your amp when the guitar is silent.So it's not removing the noise, but hiding it. A "gate" is a good way to think of it - it goes at the end of a pedal chain and closes, preventing any noise getting through.

EQ

EQ pedals allow you to fine tune the bass, treble and mids of your sound. While many amps allow you do this to a certain extent, a pedal gives you much more choice about the specific band of sound you want to add or take away.This is because most equalizers have 7 bands which you can manipulate. EQ pedals are for experienced guitarists who are trying to fine tune their sound; they know what they want to change (maybe they want to boost a section of their mids), and with an EQ pedal they can do this.

Acoustic

Acoustic simulator pedals simply turn your electric guitar sound into that of an acoustic guitar. This can be really useful if you want to play a song played on an acoustic guitar, but don't actually own one.For live performances it's often used when there's only one guitarist, but a really quick change from an acoustic sound to an electric sound is needed.However since a good acoustic guitar simulator can be over £100, it may be best to buy an actual acoustic guitar if you just want it for playing acoustic songs.

Tuner

Well this is an obvious one. A tuner pedal will plug into your guitar setup so you can quickly and accurately tune your guitar. It's a good pedal for all players to have. For casual bedroom players you get to accurately tune your guitar without the need for a flimsy guitar tuner.For guitarists who gig, you can accurately and quietly tune your guitar in between songs. Most pedal based tuners can also tune a range of alternative tunings like down a step / half a step. It's not an exciting pedal, but it's pretty much essential if you're getting serious about guitar.

Boost

Boost pedals increase the output strength of the guitar signal before they hit your amps preamp. Consequently less gain is needed from your amp to get a distorted tone. So they keep your tone very clean but give it more of a push.They can be used for a range of purposes. Some people use them as a volume boost during solos. Other keep the boost pedal on all the time to fatten up the sound without adding dirt.

 فروش اقساطی در مرکز تخصصی فروش گیتار الکتریک و لوازم موسیقی با بهترین قیمت خریدایران

سازفروش فروشگاه تخصصی ساز ولوازم موسیقی